Weber Academy

Maximale prestaties? Scholing!

Prachtig waar zo’n lasersnijmachine allemaal toe in staat is. Om de daadwerkelijke potentie echter ten volle te benutten, richt de service van Weber Laserservice zich ook op het bedienend personeel.

We leiden hen op tot ware experts op het gebied van hun Bystronic- of BLM Adige-lasersnijmachine. In een speciaal ingerichte cursusruimte in ons kantoor in Heteren of bij de klant op locatie laten we medewerkers kennismaken met de wereld van machinebediening, snijtechnologie, het lokaliseren van snijproblemen en het werken met programmeersoftware.

We vinden het namelijk belangrijk om onze kennis over de lasersnijmachines te delen met onze klanten, zodat zij optimaal gebruik kunnen maken van de keur aan mogelijkheden die met een lasersnijmachine in huis wordt gehaald.

Nauwe samenwerking

Aan de hand van cursussen op verschillende niveaus laten we zien hoe de lasersnijmachines gebruikt moeten worden om er het maximale uit te halen. We leren werkvoorbereiders de software begrijpen en operators de machine bedienen.
Dat resulteert in de praktijk in een nauwe samenwerking tussen onze telefonische helpdesk en de operators op locatie. Door hun opleiding hebben zij de lasersnijmachine goed leren kennen waarna zij vervolgens de symptomen van de lasersnijmachine kunnen duiden.

Eventuele problemen, variërend van bedieningsvragen tot technische storingen, kunnen zo in veel gevallen telefonisch – en dus snel en eenvoudig! – worden opgelost.  Scholing is op die manier een onderdeel van een stabiel partnerschap, waarin we samen de situatie realiseren waarin alles uit de lasersnijmachines gehaald wordt wat er in zit.

Afdrukken E-mail