Samen sterk voor onze klanten

Mei 2020

Bystronic Benelux BV heeft de jarenlange servicepartner Weber Laserservice BV overgenomen om enerzijds zijn klanten nog efficiënter te bedienen en anderzijds zijn marktpositie te verbeteren en de markt voor Bystronic-tweedehandsmachines te promoten.

Kennis vergaren, krachten bundelen en nog sterker inzetten op de behoeften van de klant: Bystronic Benelux BV, met hoofdkantoor in Meerkerk (Nederland), heeft met ingang van 1 mei 2020 Weber Laserservice BV uit Heteren voor 100% overgenomen.

Marco de Jong, managing director van Bystronic Benelux, licht de aankoop toe: “Met de overname van Weber Laserservice, al 15 jaar actief in de Benelux, Duitsland en daarbuiten en gespecialiseerd in Bystronic-machines, bereiken we meerdere doelen tegelijk. In één klap worden we zo de grootste en sterkste service- en ondersteuningsorganisatie in een steeds dynamischer wordende markt, zowel ter plaatse bij de klant als in backoffice. Een zeer ervaren en hoogopgeleid team van technici kan nu elke klant van elke omvang en met elke generatie Bystronic-machines nog beter en sneller ondersteunen.”

Patrick van den Berg en Martin van de Weg, voormalige mede-eigenaren van Weber Laserservice BV, voegen toe: “We zijn opgetogen dat we in de toekomst onder het dak van onze voorkeurspartner Bystronic zitten. De krachtenbundeling van onze twee bedrijven zal leiden tot verdere significante synergiën die de klant duidelijk ten goede zullen komen.”

Klanttevredenheid als topprioriteit

Weber Laserservice BV heeft zich gespecialiseerd in het onderhoud, de opleiding, de installatie en de handel van Bystronic-lasersnijmachines. Het bedrijf speelt tegenwoordig ook een belangrijke rol in de markt voor tweedehandslasersnijmachines. Het is al vele jaren gecertificeerd partner van Bystronic en is in het verleden uitgeroepen tot de beste servicepartner van Bystronic Benelux.

Naast service en ondersteuning voor flatbedlasers, kantpersen, automation en software worden deze diensten nu ook aangeboden in de buisbewerkingssector. Zo krijgt de Bystronic-klant deskundige ondersteuning van een enkele partner.

“Van personeelsinkrimping is geen sprake. Klantenondersteuning is immers absoluut cruciaal voor Bystronic, nu en in de toekomst”, vervolgt Marco de Jong. “Met de integratie van Weber Laserservice in Bystronic Benelux bestrijken we alle sectoren. Iedere klant profiteert van deze hogere efficiëntie, ongeacht welk lasersnijsysteem hij in zijn machinepark heeft.”

Afdrukken E-mail